Articles

The group's publications in journals over the last 5 years are shown below. To consult previous publications, please access the journal publication history.

  • Instrumetos de Medicion de Neuromitos Docentes para su Empleo en Cuba y España Ins
    • Universidad y Sociedad vol. 16 num. 1 (pags 235 - 245)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Mondéjar-Rodríguez, Juan Jesús / Fierro-Chong, Bárbra Maricely / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar
  • Revisión Sistemática sobre la Inteligencia Artificial para el Aprendizaje del Inglés L2
    • DOI: https://doi.org/10.30827/portalin.viXI.30221
    • Porta Linguarum vol. XI num. especial (pags 91 - 107)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Sancho-Noriega, Carlomagno / Cabrera-Torres, Antero Alexander / Vílchez-Delgado, Rosario Margarita
  • Una Mirada Valorativa hacia las Apps para Enseñar Inglés L2 a Alumnado con TEA
    • DOI: https://doi.org/10.30827/portalin.viXI.30350
    • Porta Linguarum vol. XI num. especial (pags 75 - 90)
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Pluralidad y Potencial de la Investigación Educativa Universitaria
    • Cuadernos de Pedagogía vol. 555 (pags 1 - 6)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Escala sobre Análisis de Neuromitos Docentes Actuales (Anda): un Nuevo Estándar en la Investigación Neuroeducativa
    • DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.614231
    • Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 27 num. 3 (pags 105 - 118)
    • Navarrete, Ana Yuri / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Applicability and Functionality of Apps Specifically for People with Autism
    • DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.614821
    • Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 27 num. 3 (pags 1 - 18)
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Propuesta Neuroeducativa para un Aprendizaje Tecno-Activo de la Enseñanza de las Ciencias: un Cambio Universitario Necesario
    • DOI: 10.6018/reifop.614881
    • Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 27 num. 3 (pags 35 - 50)
    • Ballesta-Claver, Julio / Sosa , Isarel / Gómez-Pérez, Isabel Angustias / Ayllón-, Maria Fernanda
  • Estudio de la Competencia Digital en Alumnado de Secundaria Colombiano
    • DOI: https://doi.org/10.17811/rifie.20312
    • Aula Abierta vol. 52 num. 3 (pags 119 - 128)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Betín, Ana Bertha / Caurcel-Cara, María Jesús / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar
  • Learner Engagement, Academic Motivation and Learning Strategies of University Students
    • DOI: https://doi.org/10.5944/educxx1.36951
    • Educación XXI vol. 27 num. 1 (pags 57 - 79)
    • Gavín-Chocano, Óscar / García-Martínez, Inmaculada
  • Digital Rights and Responsibility in Education: a Scoping Review
    • DOI: 10.14507/epaa.32.7899
    • Education Policy Analysis Archives vol. 32 num. 3
    • Gallego-Arrufat, Maria-Jesus / García-Martínez, Inmaculada / Romero -López, María Asunción / Norma Torres-Hernández
  • Digital Rights and Responsibility in Education: a Scoping Review
    • DOI: 10.14507/epaa.32.7899
    • Education Policy Analysis Archives vol. 32 num. 3 (pags 1 - 27)
    • Gallego-Arrufat, Maria-Jesus / García-Martínez, Inmaculada / Romero-Lopez, Mª Asuncion / Norma Torres-Hernández
  • University Coaching Experience and Academic Performance
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ educsci13030248
    • Education Sciences vol. 13 num. 248 (pags 1 - 19)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Navarro-Rincón, Antonia / Carrillo-López, Mª José / Isla-Navarro, Laura
  • Future Mathematics Teachers: Perceptions Towards Inclusion in Secondary Education: University of Granada
    • DOI: https:// doi.org/10.3390/educsci13030245
    • Education Sciences vol. 13 num. 245 (pags 1 - 19)
    • Crisol-Moya, Emilio / Caurcel-Cara, María Jesús / Peregrina-Nievas, Paula / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar
  • The Neuroeducation Training of Students in the Degrees of Early Childhood and Primary Education: a Content Analysis of Public Universities in Andalusia
    • DOI: https://doi.org/10.3390/educsci13101006
    • Education Sciences vol. 13 num. 10 (pags 1 - 17)
    • Peregrina-Nievas, Paula / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar
  • Ict Training for Educators of Granada for Working with People with Autism
    • DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e13924
    • Heliyon vol. 21
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Ict Training Perception of Professionals in Functional Diversity in Granada
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph20032064
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 20 num. 3 (pags 1 - 13)
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Crisol-Moya, Emilio / Peregrina-Nievas, Paula
  • Análisis del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje a Través de Entornos Virtuales en Etapa Post-Covid
    • Atenas vol. 61 (pags 1 - 10)
    • Martínez-Pedraza, Raxiel / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Vázquez-Coll, Dainury / Martínez-Mollineda, Carlos
  • Opinions, Training And Requirements Regarding Ict Of Educators In Florence And Granada For Students With Functional Diversity
    • DOI: https://doi.org/10.1007/s10209-023-00977-0
    • Universal Access in the Information Society
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Capperucci, Davide
  • El Paradigma de Apoyos al Aprendizaje desde la Neurodidáctica: una Necesidad en la Formación Universitaria
    • DOI: https//doi.org/10.5281/zenodo.8218195
    • Entretextos: Revista de Estudios Interculturales desde Latinoamérica y el Caribe vol. 17 num. 33 (pags 90 - 108)
    • Mondéjar-Rodríguez, Juan / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Fierro-Chong, Bárbara Maricely
  • Reconocimiento y Actitud hacia la Investigación Educativa en la Universidad
    • DOI: https://doi.org/10.47553/rifop.v98i37.1.97824
    • Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 98 (pags 139 - 158)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / García-Guzmán, Antonio
  • Effectiveness of a Digital Literacy Program in High School Basic Education Students
    • DOI: https://doi.org/10.25115/ecp.v16i34.9516
    • Espiral: Cuadernos del Profesorado vol. 16 num. 34 (pags 12 - 27)
    • Betín-De la Hoz, Ana Bertha / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar
  • Transformar la Evaluación para Empoderar al Estudiante Universitario en su Aprendizaje y la Enseñanza
    • DOI: https://doi.org/10.58663/riied.vi7.94
    • Revista Iberoamericana de Investigación en Educación vol. 7 (pags 1 - 15)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Martínez, Raxiel / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Váquez, Dainury
  • Analysing University Students' Life Satisfaction Through Their Socioemotional Factors
    • DOI: https://doi.org/10.6018/rie.496341
    • Revista de Investigación Educativa vol. 41 num. 1 (pags 107 - 124)
    • García-Martínez, Inmaculada / Gavín-Chocano, Óscar / Molero, David / León, Samuel P.
  • Analysing University Students' Life Satisfaction Through Their Socioemotional Factors
    • DOI: https://doi.org/10.6018/rie.496341
    • Revista de Investigación Educativa vol. 41 num. 1 (pags 107 - 124)
    • García-Martínez, Inmaculada / Gavín-Chocano, Óscar
  • Impact of Optimism Versus Pessimism on Life Satisfaction in University Students
    • DOI: 10.5565/REV/EDUCAR.1677
    • Educar vol. 59 num. 2 (pags 473 - 488)
    • Gavín-Chocano, Óscar / García-Martínez, Inmaculada / Molero, David
  • Assessing Self-Concept in Children (Aged 5-7) with Functional Dyslalia
    • DOI: https://doi.org/10.3390/children10071238
    • Children vol. 10 (pags 1 - 11)
    • Gómez-Pérez, Isabel Angustias / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Ballesta-Claver, Julio / Ayllón-, Maria Fernanda
  • Assessing Self-Concept in Children (Aged 5-7) with Functional Dyslalia
    • DOI: 10.3390/children10071238
    • Children vol. 10 num. 1238 (pags 1 - 11)
    • Gómez-Pérez, Isabel Angustias / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Ayllón-, Maria Fernanda
  • Analyzing Family Diversity in the Education Context: Sistematic Review.
    • DOI: https://doi.org/10.18848/2327-0020/CGP/v23i01/35-50
    • The International Journal of Diversity in Education vol. 23 num. 1 (pags 35 - 50)
    • Peregrina-Nievas, Paula / Caurcel-Cara, María Jesús / Crisol-Moya, Emilio
  • Resilience As a Mediating Variable between Emotional Intelligence and Optimism-Pessimism among University Students in Spanish Universities
    • DOI: https://doi.org/10.1080/0309877X.2022.2133994
    • Journal of Further and Higher Education vol. 47 num. 3 (pags 407 - 420)
    • Gavín-Chocano, Óscar / Molero, David / García-Martínez, Inmaculada
  • Inspection Digital Literacy for School Improvement
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ ejihpe13040053
    • European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education vol. 13 (pags 701 - 714)
    • Martinez-Serrano, Maria del Carmen / Romero-García, Manuel Ángel / García-Martínez, Inmaculada / Gavín-Chocano, Óscar
  • An Educational Framework in Digital Rights and Responsibilities for Young Entrepreneurs
    • DOI: https://doi.org/10.1177/21582440231208614
    • Sage Open vol. 13 num. 4 (pags 1 - 17)
    • Gallego-Arrufat, Maria-Jesus / Norma Torres-Hernández / García-Martínez, Inmaculada / Domene-Martos, Soledad
  • Self-Concept As a Regulatory Element of Academic Procrastination among Pre-Service Teachers
    • DOI: https://mail.journalppw.com/index.php/jppw/article/view/17802
    • Journal of Positive Psychology & Wellbeing vol. 7 num. 4 (pags 214 - 231)
    • Gavín-Chocano, Óscar / García-Martínez, Inmaculada / Torres-Martín, César / Ubago-Jiménez, José Luis
  • How Accurate Are Our Students? a Meta-Analytic Systematic Review on Self-Assessment Scoring Accuracy
    • DOI: 10.1007/s10648-023-09819-0
    • Educational Psychology Review (Dordrecht. Online) vol. 35 num. 106
    • León, Samuel P. / Panadero, Ernesto / García-Martínez, Inmaculada
  • Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-Analysis
    • DOI: https://doi.org/10.7821/ naer.2023.1.1240
    • Journal of New Approaches in Educational Research : Naer vol. 12 num. 1 (pags 171 - 197)
    • García-Martínez, Inmaculada / Fernandez-Batanero, Jose Maria / Fernández Cerero, Jose / León, Samuel P.
  • Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities
    • DOI: 10.1111/jar.12987
    • Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities (pags 1 - 9)
    • Gallego-Ortega, José Luis / García-Guzmán, Antonio / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Figueroa, Susana
  • Emotional Intelligence, Age and Origin: the Mediating Role of Self-Efficacy in the Regulation of Affectivity in Future Disability Support Teachers
    • Life Span and Disability vol. 15 num. 1 (pags 151 - 174)
    • Pirrone, Concetta / Castellano, Sabrina / Ballarino, Valentina / Zuppardo, Linda / Serrano, Francisca / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Buono, Serafino
  • Presentation and Evaluation of a Digital Tool for Sign Language
    • DOI: https://doi.org/10.1080/11356405.2022.2058793
    • Cultura y Educación vol. 34 num. 2 (pags 1 - 14)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Alaín, Lineth / García-García, Francisco
  • Functionality of Apps for People with Autism: Comparison between Educators from Florence and Granada
    • DOI: . https:// doi.org/10.3390/ijerph19127019
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 19 num. 7019 (pags 1 - 17)
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús / Capperucci, Davide
  • Statistical Validation of the -Ecodies- Questionnaire to Measure the Digital Competence of Colombian High School Students in the Subject of Mathematics
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ math11010033
    • Mathematics vol. 11 num. 33 (pags 1 - 18)
    • Betín -De la Hoz, Ana Bertha / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar
  • Special Educational Needs: the State of the Art in Spain and Italy
    • Journal of Inclusive Methodology and Technology in Learning and Teaching (pags 1 - 6)
    • García-Guzmán, Antonio
  • Rutas Naturales para Compartir. Generación de Sinergias, Ilusiones Compartidas y Desarrollo de Competencias.
    • Aula de Innovación Educativa num. 315 (pags 34 - 40)
    • García-Guzmán, Antonio / Bote-González, Inmaculada / Silva-Bernal, Rosa
  • Relación entre la Inteligencia Emocional y Burnout en Educadores No Formales de Personas con Discapacidad
    • DOI: https://doi.org/10.5209/rced.76370
    • Revista Complutense de Educación vol. 33 num. 4 (pags 623 - 634)
    • Gavín-Chocano, Óscar / Molero, David / Rodríguez-Fernández, Sonia / García-Martínez, Inmaculada
  • Ciberacoso en Estudiantes Universitarios Antes y durante el Confinamiento por la Covid-19
    • DOI: https://doi.org/10.5944/educXX1.30525
    • Educación XXI vol. 25 num. 1 (pags 67 - 91)
    • Caurcel-Cara, María Jesús / Crisol-Moya, Emilio
  • Analysis of the Psychosocial Profile of Pre-Service Teachers
    • DOI: https://doi.org/10.5944/educXX1.30236
    • Educación XXI vol. 25 num. 1 (pags 41 - 65)
    • García-Martínez, Inmaculada / Augusto-Landa, Jose María / Pérez-Navío, Eufrasio / León, Samuel P.
  • Self-Concept As a Mediator of the Relation between University Students- Resilience and Academic Achievement
    • DOI: 10.3389/fpsyg.2021.747168
    • Frontiers in Psychology vol. 12 (pags 747168 - )
    • Augusto-Landa, Jose María / García-Martínez, Inmaculada / Quijano-López, Rocío / León, Samuel P.
  • Teachers' Life Satisfaction: a Structural Equation Model Analyzing the Role of Trait Emotion Regulation, Intrinsic Job Satisfaction and Affect
    • DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103668
    • Teaching and Teacher Education vol. 113 (pags 103668 - )
    • Luque-Reca, Octavio / García-Martínez, Inmaculada / Pulido-Martos, Manuel / Burguera, Joaquín Lorenzo / Augusto-Landa, Jose María
  • Sociolinguistic Competence and Training Needs of Future Primary Education Teachers
    • DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2022.v6i2.pp116-130
    • Revista Caribeña de Investigación Educativa vol. 6 num. 2 (pags 116 - 130)
    • Perez-Ferra, Miguel / Quijano-López, Rocío / Neira-Piñeiro, Rosario / García-Martínez, Inmaculada
  • Competencia Sociolingüística y Necesidades Formativas de los Futuros Maestros de Educación Primaria
    • DOI: 10.32541/RECIE.2022.V6I2.PP116-130
    • Revista Caribeña de Investigación Educativa vol. 6 num. 2 (pags 116 - 130)
    • Perez-Ferra, Miguel / Quijano-López, Rocío / Neira-Piñeiro, María del Rosario / García-Martínez, Inmaculada
  • Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context
    • DOI: https://doi.org/10.3390/socsci11070268
    • Social Sciences vol. 11 num. 7 (pags 268 - )
    • Molero, David / Gavín-Chocano, Óscar / Vargas-Cuevas, Esperanza / García-Martínez, Inmaculada
  • Resilience As a Mediating Variable between Emotional Intelligence and Optimism-Pessimism among University Students in Spanish Universities
    • DOI: https://doi.org/10.1080/0309877X.2022.2133994
    • Journal of Further and Higher Education
    • Gavín-Chocano, Óscar / García-Martínez, Inmaculada / Pérez-Navío, Eufrasio / Molero, David
  • Impact of Confinement on Coping Strategies and Psychosocial Factors among University Students
    • DOI: 10.3390/EJIHPE12080067
    • European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education vol. 12 num. 8 (pags 933 - 944)
    • Gutiérrez-Lozano, C / García-Martínez, Inmaculada / Augusto-Landa, Jose María / León, Samuel P.
  • What Are Pre-Service Teachers Like? Analysis of Their Psychosocial Profile
    • DOI: 10.1111/sjop.12834
    • Scandinavian Journal of Psychology
    • García-Martínez, Inmaculada / Augusto-Landa, Jose María / Quijano-López, Rocío / León, Samuel P.
  • Assistive Technology for the Inclusion of Students with Disabilities: a Systematic Review
    • DOI: https://doi.org/10.1007/s11423-022-10127-7
    • Educational Technology Research and Development vol. 70 (pags 1911 - 1930)
    • Fernandez-Batanero, Jose Maria / Montenegro Rueda, Marta / Fernández Cerero, Jose / García-Martínez, Inmaculada
  • Analysis of the Effect of Emotional Intelligence and Coping Strategies on the Anxiety, Stress and Depression Levels of University Students
    • DOI: 10.1177/00332941221144606
    • Psychological Reports (pags 1 - 20)
    • Augusto-Landa, Jose María / García-Martínez, Inmaculada / León, Samuel P.
  • Digital Competences for Teacher Professional Development. Systematic Review
    • DOI: https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1827389
    • European Journal of Teacher Education vol. 45 num. 4 (pags 513 - 531)
    • Fernandez-Batanero, Jose Maria / Montenegro Rueda, Marta / Fernández Cerero, Jose / García-Martínez, Inmaculada
  • Promoting Professionalism Through Preservice Teachers- Collaboration
    • DOI: https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1860009
    • European Journal of Teacher Education vol. 45 num. 5 (pags 634 - 652)
    • García-Martínez, Inmaculada / Ubago-Jiménez, José Luis / Fernandez-Batanero, Jose Maria / Chacón-Cuberos, Ramón
  • Index of Undergraduate Students- Attitude Towards Scientific Research: a Study in Peru and Spain
    • DOI: https://doi.org/10.15294/jpii.v10i3.30480
    • Jurnal Perndidikan Ipa Indonesia vol. 10 num. 3 (pags 416 - 427)
    • Hernández, Ronald / Saavedra, M.a. / Calle-Ramírez, X,M. / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Psychometric Properties of the Questionnaire -Demands and Potentials of Ict and Apps for Assisting People with Autism- (Dptic-Aut-Q).
    • DOI: https://doi.org/10.3390/educsci11100586
    • Education Sciences vol. 11 num. 586
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús / Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Crisol-Moya, Emilio
  • Analysis of the Pre-Service Teachers- Academic Stress Based on Their Self-Concept and Personality
    • DOI: 10.3390/educsci11110659
    • Education Sciences vol. 11 num. 659
    • García-Martínez, Inmaculada / Gavín-Chocano, o / León, Samuel P. / Ubago-Jiménez, J.L.
  • Development of Cognitive Abilities Through the Abacus in Primary Education Students: a Randomized Controlled Clinical Trial
    • DOI: 10.3390/educsci11020083
    • Education Sciences vol. 83 num. 11
    • León, Samuel P. / Carcelén -Fraile, María / García-Martínez, Inmaculada
  • Presencia y Permanencia de las Enseñanzas No Presenciales a Partir de la Covid
    • DOI: . https://doi.org/10.5281/zenodo.5844916
    • Retos XXI vol. 5 (pags 1 - 9)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Active Methodologies in Physical Education: Perception and Opinion of Students on the Pedagogical Model Used by Their Teachers
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph18041438
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 18 num. 4 (pags 1438 - )
    • Crisol-Moya, Emilio / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Analysis of Sexual Inhibition and Satisfaction from a Gender Perspective among University Students
    • DOI: 10.3390/ijerph18157994
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 18
    • León, Samuel P. / Abengozar-Sanchez, C / Augusto-Landa, Jose María / García-Martínez, Inmaculada
  • The Mediating Role of Engagement on the Achievement and Quality of Life of University Students
    • DOI: 10.3390/ijerph18126586
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 18 num. 18
    • García-Martínez, Inmaculada / Augusto-Landa, Jose María / León, Samuel P.
  • Application of Mathematical Methods to the Study of Special-Needs Education in Spanish Journals. Mathematics
    • DOI: https://doi.org/10.3390/math9060684
    • Mathematics vol. 9 (pags 1 - 18)
    • Gallego-Ortega, José Luis / Rodríguez-Fuentes, Antonio / García-Guzmán, Antonio
  • An Analytical Perspective of the Reliability of Multi-Evaluation in Higher Education
    • DOI: https://doi.org/10.3390/math9111223
    • Mathematics vol. 9 num. 11 (pags 1 - 10)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Gallego-Ortega, José Luis
  • Teaching Attitudes Towards Students with Disabilities
    • DOI: https://doi.org/10.3390/math 9141637
    • Mathematics vol. 9 (pags 1 - 11)
    • Gallego-Ortega, José Luis / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • A Revisited Conceptual Change in Mathematical-Physics Education from a Neurodidactic Approach: a Pendulum Inquiry
    • DOI: 10.3390/math9151755
    • Mathematics vol. 9 num. 15 (pags 1755 - 1772)
    • Ballesta-Claver, Julio / Ayllón-, Maria Fernanda / Gómez-Pérez, Isabel Angustias
  • Assessment of Apps Aimed at Developing Basic Instrumental Skills in Autistic Children and Teenagers
    • DOI: https://doi.org/10.3390/math9091032
    • Mathematics vol. 9 num. 9
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Crisol-Moya, Emilio / Jarque-Fernández, Sonia
  • Diseño de un Sistema de Indicadores para la Evaluación y Selección de Aplicaciones para Personas con Trastorno del Espectro Autista
    • DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.4042051
    • Revista Electrónica Educare vol. 25
    • Gallardo, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Apps for People with Autism: Assessment, Classification and Ranking of the Best
    • DOI: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101474
    • Technology in Society vol. 64 (pags 101474 - )
    • Gallardo, Carmen del Pilar / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Perspectivas Actitudinales de Docentes en Ejercicio y en Formación hacia la Educación Inclusiva
    • DOI: 10.5027/psicoperspectivas-vol20-issue1-fulltext-1892
    • Psicoperspectivas vol. 20 num. 1 (pags 1 - 13)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Gallego-Ortega, José Luis / Navarro-Rincón, Antonia / Caurcel-Cara, María Jesús
  • More Than Words: Anxiety, Self-Esteem and Behavioral Problems in Children and Adolescents with Dyslexia
    • Learning Disability Quarterly
    • Zuppardo, Linda / Serrano, Francisca / Pirrone, Concetta / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Valoración y Evaluación por Parte de Pedagogos en Formación Respecto de las Competencias Específicas del Grado de Pedagogía de la Universidad de Granada
    • DOI: 10.4067/S0718-07052021000200197
    • Estudios Pedagógicos vol. 47 num. 2 (pags 197 - 213)
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Technologies in the Education of Children and Teenagers with Autism: Evaluation and Classification of Apps by Work Areas
    • DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-021-10773-z
    • Education and Information Technologies vol. 26 num. 5 (pags 1 - 29)
    • Gallardo-Montes, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Comparative Study About Inclusive Education among Working and Trainee Teachers
    • DOI: https://doi.org/10.1080/13603116.2021.1958262
    • International Journal of Inclusive Education (pags 1 - 21)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Gallego-Ortega, José Luis / Caurcel-Cara, María Jesús / Navarro-Rincón, Antonia
  • Social Inclusive Education in Secondary Schools. a Student'S Perspective Approach
    • DOI: https://doi.org/10.1080/13603116.2021.1995904
    • International Journal of Inclusive Education (pags 1 - 15)
    • León, Samuel P. / Barroso, Sandra / García-Martínez, Inmaculada
  • Moderating Factors in University Students- Self-Evaluation for Sustainability
    • DOI: 10.3390/su13084199
    • Sustainability vol. 13 num. 4199
    • León, Samuel P. / Augusto-Landa, Jose María / García-Martínez, Inmaculada
  • Early Education Care from Its Practitioners to Achieve Sustainability
    • DOI: https://doi.org/10.3390/su13063396
    • Sustainability vol. 13 num. 6 (pags 1 - 14)
    • Gavín-Chocano, Óscar / Molero, David / García-Martínez, Inmaculada
  • Prisma Social
    • Prisma Social num. 36
    • García-Guzmán, Antonio
  • Analysing Educational Interventions with Gifted Students. Systematic Review
    • DOI: 10.3390/children8050365
    • Children vol. 5 num. 8 (pags 365 - )
    • García-Martínez, Inmaculada / Gutiérrez-Cáceres, Rafaela / Luque-De la Rosa, Antonio / León, Samuel P.
  • Justicia Social
    • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
    • García-Guzmán, Antonio
  • La Diversidad Familiar desde la Perspectiva de los Futuros Docentes de Educación Infantil: Necesidades Formativas
    • DOI: https://doi.org/10.5209/rced.70210
    • Revista Complutense de Educación vol. 32 num. 3 (pags 349 - 359)
    • Urdiales-Bermudez, Irene / Caurcel-Cara, María Jesús / Crisol-Moya, Emilio
  • Explorando las Motivaciones de los Futuros Docentes de Educación Primaria en la Elección de sus Estudios
    • DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2021.v5i2.pp38-51
    • Revista Caribeña de Investigación Educativa vol. 5 num. 2 (pags 38 - 51)
    • Perez-Ferra, Miguel / Martos-Ortega, José Manuel / Quijano-López, Rocío / García-Martínez, Inmaculada
  • El Feedback y la Experiencia Evaluando Como Factores Determinantes en la Autorregulación de los Estudiantes
    • DOI: 10.30827/publicaciones.v51i1.20738
    • Universidad de Granada. Facultad de Educacion y Humanidades. Publicaciones vol. 51 num. 1
    • León, Samuel P. / García-Martínez, Inmaculada
  • Communicative Competence in Student Teaching Degrees: a Systematic Review
    • DOI: 10.30827/publicaciones.v50i3.15744
    • Universidad de Granada. Facultad de Educacion y Humanidades. Publicaciones vol. 3 num. 50 (pags 37 - 54)
    • García-Martínez, Inmaculada
  • Relationship between Emotional Intelligence, Educational Achievement and Academic Stress of Pre-Service Teachers
    • DOI: 10.3390/bs110700
    • Behavioral Sciences vol. 95 num. 11
    • García-Martínez, Inmaculada
  • Impact of the Provision of Powerpoint Slides on Learning
    • DOI: 10.1016/j.compedu.2021.104283
    • Computers & Education num. 173
    • León, Samuel P. / García-Martínez, Inmaculada
  • Mapping Teacher Collaboration for School Success
    • DOI: 10.1080/09243453.2021.1925700
    • School Effectiveness and School Improvement vol. 32 num. 4 (pags 631 - 649)
    • García-Martínez, Inmaculada / Montenegro Rueda, Marta / Molina-Fernández, Elvira / Fernandez-Batanero, Jose Maria
  • Pedagogical Coordination in Secondary Schools from a Distributed Perspective. Adaptation of the Distributed Leadership Inventory (Dli) in the Spanish Context
    • DOI: 10.3390/educsci10070175
    • Education Sciences vol. 10 num. 175 (pags 1 - 19)
    • García-Martínez, Inmaculada / Arrifano, Pedro José / Ubago-Jiménez, José Luis
  • A Propósito de la Diversidad de Capacidades y Necesidades
    • Retos XXI vol. 4 num. 1 (pags 1 - 12)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Plataformas Web y Recursos Online Centrados en Habilidades Comunicativo-Lingüísticas para Familias de Personas con Autismo
    • Retos XXI
    • Gallardo, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Capperucci, Davide
  • Análisis Actitudinal de las Nuevas Generaciones Docentes hacia la Inclusión Educativa
    • DOI: http://doi.org/10.7203/relieve.26.1.16196
    • Relieve: Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa vol. 26 num. 1 (pags 1 - 22)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Emotions As Predictors of Life Satisfaction among University Students.
    • DOI: http://doi.org/10.3390/ijerph17249462
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 17 (pags 9462 - )
    • Gavín-Chocano, Óscar / Molero, David / Ubago-Jiménez, José Luis / García-Martínez, Inmaculada
  • Las Repercusiones de la Dislexia en la Autoestima, en el Comportamiento Socioemocional y en la Ansiedad en Escolares
    • DOI: https://doi.org/10.5093/psed2020a4
    • Psicología Educativa vol. 2 num. 26 (pags 175 - 183)
    • Zuppardo, Linda / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Pirrone, Concetta / Serrano, Francisca
  • Sotfware Lectoescritores contra la Dislexia y Disortografía
    • Eduticinnova vol. 7 num. 1 (pags 27 - 39)
    • Zuppardo, Linda / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Serrano, Francisca
  • Ensenias: Herramienta Tecnológica para Aprender, Enseñar, Mejorar y Usar la Lengua de Signos Panameña
    • DOI: http://10.17533/udea.ikala.v25n03a05
    • Ikala vol. 25 num. 3 (pags 663 - 678)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Alaín, Lineth / García-García, Francisco
  • Adaptación y Validación de un Instrumento de Evaluación sobre la Utilización de Herramientas Digitales en las Aulas de Educación Especial
    • DOI: http://10.13128/ssf-12058
    • Studi Sulla Formazione vol. 20 num. 2 (pags 161 - 173)
    • Gallardo, Carmen del Pilar / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús / Capperuucci, Davidde
  • Representaciones de los Escolares de Educación Básica sobre la Tarea de Escribir
    • Lenguas Modernas vol. 56 (pags 105 - 125)
    • Gallego-Ortega, José Luis / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Evaluation for Teachers and Students in Higher Education
    • DOI: 10.3390/su12104078
    • Sustainability vol. 12 num. 4078 (pags 1 - 15)
    • Alaín, L. / Gallego-Ortega, José Luis / Navarro-Rincón, Antonia / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Inclusive Leadership and Education Quality: Adaptation and Validation of the Questionnaire -Inclusive Leadership in Schools- (Lei-Q) to the Italian Context
    • DOI: 10.3390/su12135375
    • Sustainability vol. 12 num. 13 (pags 5375 - )
    • Crisol-Moya, Emilio / Molonia, Tiziana / Caurcel-Cara, María Jesús
  • School Principals in Spain: Interplay of Leaders, Teachers and Context
    • DOI: 10.3390/su12041469
    • Sustainability vol. 12 num. 1469 (pags 1 - 15)
    • García-Martínez, Inmaculada / Molina-Fernández, Elvira / Ubago-Jiménez, José Luis
  • Impact of Educational Habits on the Learning of 3-6 Year Old Children from the Perspective of Early Childhood Education Teachers
    • DOI: 10.3390/su12114388
    • Sustainability vol. 12 num. 4388 (pags 1 - 16)
    • Perez-Ferra, Miguel / Quijano-López, Rocío / García-Martínez, Inmaculada
  • Revista Propósitos
    • Propósitos y Representaciones vol. 8 num. 1
    • García-Guzmán, Antonio
  • Relación entre Satisfacción Vital, Burnout e Inteligencia Emocional de Profesionales de Atención Directa a Personas con Discapacidad Intelectual.
    • DOI: http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v18i52.3080
    • Revista Electrónica de Investigación Psicoeducativa y Psicopedagógica vol. 18 num. 3 (pags 425 - 446)
    • Gavín-Chocano, Óscar / Molero, David / García-Martínez, Inmaculada
  • Identification of Indigo Dye (Indigofera Tinctoria) and Its Degradation Products by Separation and Spectroscopic Techniques on Historic Documents and Textile Fibers
    • DOI: 10.1080/00393630.2020.1796019
    • Studies in Conservation (pags 1 - 16)
    • Tello-Burgos, Natalia / López -Montes, Ana / Ballesta-Claver, Julio / Collado-Montero, Francisco José / Blanc-García, María del Rosario
  • Lingüística y Literatura
    • Linguistica y Literatura num. 79
    • García-Guzmán, Antonio
  • Revista de Educación Social
    • Revista de Educación Social (Ceuta)
    • García-Guzmán, Antonio
    • Web: Leer artículo
  • Attitudes Towards Persons with Disabilities by Educational Science Students: Importance of Contact, Its Frequency and the Type of Disability
    • DOI: https://doi.org/10.1080/1034912X.2020.1716960
    • International Journal of Disability, Development and Education (pags 1 - 10)
    • Polo-Sánchez, Maria Tamara / Chacón-López, Helena / Caurcel-Cara, María Jesús / Valenzuela -Zambrano, Bárbara
  • Autorregulación para el Aprendizaje y su Influencia en la Bioética en Estudiantes Universitarios de Enfermería
    • DOI: 10.18004/riics.2020.junio.05-30
    • Revista Internacional de Investigación en Ciencias Sociales vol. 16 num. 1 (pags 5 - 30)
    • Hernández, Ronald M. / Belito- Hilario, Fredy / Palacios-Garay, Jessica Paola / Norabuena-Figueroa, Roger Pedro / Fuster-Guillen, Doris Elida / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Active Methodologies in Higher Education: Perception and Opinion As Evaluated by Professors and Their Students in the Teaching-Learning Process
    • DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01703
    • Frontiers in Physiology vol. 11 (pags 1703 - )
    • Crisol-Moya, Emilio / Romero-Lopez, Mª Asuncion / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Percepciones de los Estudiantes de la Especialidad de Lengua Extranjera - Inglés sobre Atención a la Diversidad en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Secundaria
    • DOI: 10.7764/onomazein.ne6.09
    • Onomázein vol. 6 num. VI (pags 168 - 188)
    • Crisol-Moya, Emilio / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Building a Common Project by Promoting Pedagogical Coordination and Educational Leadership for School Improvement: a Structural Equation Model
    • DOI: 10.3390/socsci9040052
    • Social Sciences vol. 9 num. 52 (pags 1 - 13)
    • García-Martínez, Inmaculada / Arrifano, Pedro José / Perez-Ferra, Miguel / Ubago-Jiménez, José Luis
  • Impact of the Information and Communication Technologies on the Education of Students with Down Syndrome: a Bibliometric Study (2008- 2018)
    • DOI: https://doi.org/10.12973/eu-jer.9.1.79
    • European Journal of Educational Research vol. 9 num. 1 (pags 79 - 89)
    • Fernandez-Batanero, Jose Maria / Montenegro-Rueda, Marta / Fernández Cerero, Jose / García-Martínez, Inmaculada
  • Networking for Online Teacher Collaboration
    • DOI: https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1764057
    • Interactive Learning Environments
    • García-Martínez, Inmaculada / Tadeu, Pedro / Montenegro Rueda, Marta / Fernandez-Batanero, Jose Maria
  • Do Regular Schools in Spain Respond to the Educational Needs of Students with Down Syndrome?
    • DOI: 10.1007/s10826-019-01587-2
    • Journal of Child and Family Studies vol. 29 num. 9 (pags 2355 - 2363)
    • Fernandez-Batanero, Jose Maria / Benitez, Ana Maria / Montenegro Rueda, Marta / García-Martínez, Inmaculada
  • Effectiveness of Educational Intervention on Communicative Competence in Pre-Service Teachers
    • DOI: http://dx.doi.org/10.6018/educatio.423331
    • Educatio Siglo XXI vol. 38 num. 3 (pags 151 - 174)
    • Quijano-López, Rocío / García-Martínez, Inmaculada
  • Editorial. Integración de las TIC a la Educación: una Mirada desde el Aula Universitaria
    • DOI: http://dx.doi.org/10.21503/hamu.v6i3.1839
    • Hamut'Ay vol. 6 num. 3 (pags 9 - 11)
    • Hernández, Ronald / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Roselli, Néstor
  • Perspectiva Actual sobre el Uso de Tecnologías de la Información y la Comunicación en Personas con Trastorno del Espectro Autista: Sistematización de Experiencias
    • DOI: http://dx.doi.org/10.21503/hamu.v6i3.1846
    • Hamut'Ay vol. 6 num. 3 (pags 50 - 61)
    • Gallardo, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Are There Any Differences between the Texts Written by Students Who Are Blind, Those Who Are Partially Sighted, and Those with Normal Vision?
    • DOI: https://doi.org/10.7358/ecps-2019-020-fuga
    • Ecps, Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies vol. 20 (pags 41 - 58)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Gallego-Ortega, José Luis
  • Historias Sociales en los Trastornos del Espectro Autista: Plataformas Web y Apps
    • Eduticinnova vol. 7
    • Gallardo, Carmen del Pilar / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Capperucci, Davide
  • Historias Sociales en los Trastornos del Espectro Autista: Plataformas Webs y Apps
    • Eduticinnova vol. 7 num. 1 (pags 9 - 25)
    • Gallardo, Carmen del Pilar / Caurcel-Cara, María Jesús / Rodríguez-Fuentes, Antonio / Capperucci, Davide
  • Using Mobile Devices for Improving Learning Outcomes and Teachers- Professionalization
    • DOI: http://dx.doi.org/10.3390/su11246917
    • Sustainability vol. 11 num. 6917 (pags 1 - 12)
    • García-Martínez, Inmaculada / Fernandez-Batanero, Jose Maria / Cobos-Sanchiz, David / Luque-De la Rosa, Antonio
  • Physical Education Teachers and Their Ict Training Applied to Students with Disabilities. the Case of Spain
    • DOI: http://dx.doi.org/10.3390/su11092559
    • Sustainability vol. 11 (pags 1 - 12)
    • Fernandez-Batanero, Jose Maria / Sañudo-Corrales, Fco. de Borja / Montenegro Rueda, Marta / García-Martínez, Inmaculada
  • Aproximación Cualitativa del Escudriño en Psicología Educativa
    • DOI: http://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n1.301
    • Propósitos y Representaciones vol. 7 num. 1 (pags 1 - 9)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Desgaste Ocupacional en Docentes Universitarios mediante el Modelo Factorial Confirmatorio. Propósitos y Representaciones.
    • DOI: http://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n3.389
    • Propósitos y Representaciones vol. 7 num. 3 (pags 198 - 230)
    • García-Guzmán, Antonio
  • Análisis Crítico de las Reformas Educativas Emprendidas desde 1990 en Docentes Investigadores de Lima Metropolitana
    • DOI: 10.20511/pyr2019.v7n1.256
    • Propósitos y Representaciones vol. 7 num. 1
    • Oscco, Rolando / Chico-Tasayco, Héctor / Gálvez-Suarez, Eric / Flores-Sotelo, William / Coveñas-Lalupú, José / Gallardo, Carmen del Pilar
  • Estrategias Metacognitivas y Comprensión Lectora en Estudiantes Universitarios
    • DOI: https://doi.org/10.17162/au.v1i1.348
    • Apuntes Universitarios: Revista de Investigación vol. 9 num. 1 (pags 36 - 45)
    • Alcas, Noel / Alarcón, Mitchell Alberto / Alarcón, Henry Hugo / Gonzáles, Rosa / Rodríguez-Fuentes, Antonio
  • Cociente Emocional de los Estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una Universidad Privada
    • DOI: https://doi.org/10.17162/au.v1i1.346
    • Apuntes Universitarios: Revista de Investigación vol. 9 num. 1 (pags 1 - 18)
    • Rojas-Samanez, Lita Regina / Arias-Chávez, Dennis / Norabuena-Figueroa, Roger Pedro / Mescua-Figueroa, Augusto César / Palacios-Garay, Jessica Paola / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Motivación del Logro y Resolución de Problemas con Funciones Lineales en una Universidad de Surco.
    • Apuntes Universitarios: Revista de Investigación vol. 9 num. 1 (pags 85 - 101)
    • Ayllón-, Maria Fernanda / Rosating -Ccapacca, Gean Piere / Bernuy -Torres, Luis Alexis / Borja-Villanueva, César Andrés
  • La Imaginación Creativa de Estudiantes Universitarios de la Especialidad de Psicología
    • DOI: 10.17162/au.v1i1.350
    • Apuntes Universitarios: Revista de Investigación vol. 9 num. 1 (pags 68 - 84)
    • Zambrano-Bravo, Lynn Katherine / Fuester-Guillen, Doris Elida / Damian-Nuñez, Edgar Froilan / Inga-Arias, Miguel Gerardo / Gallardo, Carmen del Pilar
  • Análisis Bibliométrico sobre Educación Especial
    • DOI: 10.30827/profesorado.v23i1.52458
    • Profesorado: Revista de Curriculum y Formación del Profesorado vol. 23 num. 1 (pags 307 - 327)
    • Rodríguez-Fuentes, Antonio / Gallego-Ortega, José Luis
  • Potenciando la Coordinación Pedagógica a Través del Liderazgo de los Mandos Medios en Educación Secundaria. Revisión Sistemática
    • Bordón vol. 71 num. 2 (pags 55 - 70)
    • García-Martínez, Inmaculada / Martín -Romera, Ana
  • Self-Esteem, Hours of Sleep and State-Anxiety Before Academic Tests
    • DOI: DOI:10.24205/03276716.2017.1039
    • Revista Argentina de Clínica Psicológica vol. 28 num. 4 (pags 348 - 355)
    • Fernandez-Castillo, Antonio / Caurcel-Cara, María Jesús
  • Sexting en Universitarios: Relación con Edad, Sexo y Autoestima
    • DOI: http://dx.doi.org/10.14349/sumapsi.2019.v26.n1.1
    • Suma Psicológica vol. 26 num. 1 (pags 1 - 8)
    • Chacón-López, Helena / Caurcel-Cara, María Jesús / Romero-Barriga, Juan Francisco
  • Development of Emotional Intelligence Through Physical Activity and Sport Practice. a Systematic Review
    • DOI: 10.3390/bs9040044
    • Behavioral Sciences vol. 9 num. 4
    • Ubago-Jiménez, José Luis / González Valero, Gabriel / Puertas-Molero , Pilar / García-Martínez, Inmaculada
  • Desarrollo de la Competencia Comunicativa en Estudiantes de Bachillerato
    • DOI: 10.37467/gka-revedu.v7.1893
    • Revista Internacional de Educación y Aprendizaje vol. 7 num. 1 (pags 1 - 9)
    • Perez-Ferra, Miguel / Quijano-López, Rocío / García-Martínez, Inmaculada
  • Prevención y Tratamiento de Lesiones Lumbares con Herramientas Físico-Médicas. una Revisión Sistemática.
    • Sportis: Scientific Technical Journal vol. 2 (pags 232 - 249)
    • González Valero, Gabriel / Ubago-Jiménez, José Luis / Castro-Sánchez, Manuel / García-Martínez, Inmaculada / Sánchez-Zafra, María